- Al onze facturen zijn betaalbaar op vermeld rekeningnummer of contant betaalbaar op het adres van de maatschappelijke zetel. Aangestelde zijn niet bevoegd om betalingen te ontvangen. Bij niet-betaling op de vervaldatum is de klant van rechtswege en zonder verdere ingebrekestelling een intrest verschuldigd van 1,5% per maand. Behoudens bewezen overmacht zal bij niet-betaling het factuurbedrag vermeerderd worden met 10% met een minimumbedrag van 65€ als forfaitaire administratieve kost. In geval van gedeeltelijke betaling blijft de integrale schadevergoeding verschuldigd.
- De eigendom van de goederen gaat over op de klant na de volledige betaling van de prijs. Het risico gaat over op de klant vanaf levering, ongeacht of al dan niet reeds betaling plaats vond.
- De eventuele leveringsdata of uitvoeringstermijnen worden, behoudens andersluidend beding, steeds aangegeven te louter indicatieve titel. De overschrijding van de richttermijn kan door de klant niet ingeroepen worden om de ontbinding van de overeenkomst te vragen, een schadevergoeding te vorderen of om een andere aanspraak te laten gelden. Onze leveringstermijnen zijn indianen. De tegenpartij erkent dat de vertragingen in de levering of aanvoer van onze producten, zonder dat dit kan beschouwd worden als een wanprestatie in hoofde van SNB Concept of aanleiding kan geven tot enige vergoeding.
- De klant moet zichtbare gebreken inroepen binnen de 48 uur na de levering. Onze aansprakelijkheid in het kader van zichtbare gebreken is in elk geval beperkt tot het verwisselen van de goederen, met uitsluiting van alle kosten of schadevergoeding. Eventuele verborgen gebreken moeten per aangetekende brief worden ingeroepen binnen de 14 dagen na levering/plaatsing. De eventuele vordering in rechte op grond van verborgen gebreken moet worden ingesteld binnen de 3 maanden na levering/plaatsing, dit op straffe van verval.
- Als de klant de werken weigert of er door zijn toedoen geen uitvoering kan worden gegeven is hij ons een schadevergoeding verschuldigd van 30% op het totaalbedrag van de offerte/bestelling.
- Bij verbreking van het contract met wederzijdse schriftelijke toestemming en via aangetekend schrijven van zowel SNB Concept als de bouwheer zal er een eindfactuur opgemaakt worden voor het bedrag van de geleverde prestaties verminderd met de reeds betaalde voorschotten. Indien de voorschotten hoger zijn dan de eindfactuur zal een creditnota opgemaakt worden. Als er sprake is van terugname van geleverde goederen zal de creditnota opgemaakt worden na controle van de staat van de teruggenomen goederen. Bij schade aan de teruggenomen goederen zal er een vermindering van waarde in rekening gebracht worden met een minimumbedrag van 125€. De creditnota zal binnen de 10 werkdagen na postdatum teruggestort worden op het rekeningnummer dat door de bouwheer aan ons overgemaakt is. SNB Concept behoudt zich het recht om bij wederzijdse verbreking een administratieve vergoeding in rekening te brengen ten bedrage van 150€.
- Wij zijn in geen geval aansprakelijk uit welken hoofde ook voor onze lichte fout, of deze van onze aangestelde. Behoudens in geval van opzet is haar aansprakelijkheid alleszins beperkt tot het bedrag van de levering en tot de directe schade. Onrechtstreeks schade komt niet voor vergoeding in aanmerking.
- Betalingsregelingen: voor offertes tot 30.000€: 45% na akkoord, offerte om in te plannen en materialen te bestellen, 25% bij aanvang van de werken, 30% bij oplevering. Voor offertes van 30.000€ tot 75.000€: eerste schijf van 10.000€ bij aanvaarding van de offerte, tweede schijf van 10.000€ bij aanvang van de werken, volgende schijven naar gelang de vordering van de werken. De laatste schijf bedraagt 10% van de totale offerte met een maximum van 10.000€ Bij totaalrenovaties met een offertebedrag van meer dan 75.000€ zullen de voorschotten betaald worden per schijf van 10.000€. De eerste schijf van 10.000€ bij ondertekening van de offerte, de tweede schijf van 10.000€ bij aanvang van de werken, de volgende schijven naar gelang de vordering van de werken. De laatste betaalbare schijf bedraagt 10% van de totaal offerte met een maximum van 10.000€.
- Bij offertes waarvan de toestellen, meubelen of materiaalkosten meer dan 50% bedragen van het offertebedrag dienen deze toestellen, meubelen of materiaalkosten betaald te worden bij bestelling van de toestellen, meubelen, materialen alvorens er kan overgegaan worden tot levering en aanva_ng van de werken.
- Alle werken die extra gevraagd worden door de klant, genaamd meerwerk zal vermeld worden op de aangepaste offerte onder de noemer ‘meerwerk’. Deze werken worden aangevraagd via mail, raming van de kosten voor meerwerk gecommuniceerd door SNB Concept en aanvaard door de bouwheer via mail. Deze bevestiging via mail is bindend.
- Onze facturen zijn betaalbaar binnen de zeven (7) dagen
- Indien de bovenvermelde betalingsregelingen niet worden nageleefd heeft SNB Concept het recht om de werken niet aan te vangen of deze vroegtijdig te beëindigen. De materialen blijven eigendom van SNB Concept zolang de volledige verkoopprijs niet werd betaald door de opdrachtgever
- Meerwerk is nooit inbegrepen en dient schriftelijk te worden goedgekeurd door de bouwheer of zijn afgevaardigde. Offertes van SNB Concept zijn flexibel aanpasbaar op vraag van de klant. Een aangepaste offerte wordt overgemaakt aan de klant per mail.
- Tussen het moment waarop de overeenkomst door de klant getekend is en het moment waarop een bepaalde schijf of factuur betaald moet worden, kan de prijs uit de oorspronkelijke offerte herzien worden volgens de evolutie van de materiaalprijzen. Het Belgische recht is van toepassing op deze overeenkomst. Enkel de rechtbanken van Leuven zijn bevoegd om kennis te nemen van mogelijke geschillen
Bekijk hier onze Algemene voorwaarden.pdf.